Lista :)

Jag gillar att göra sån här listor, så ni får stå ut med att det lär komma nån ibland :)

1. Hur gammalt är ditt yngsta barn? 3 månader, 3 veckor och 3 dagar :)

2. Hur många veckor var du gravid? 41 veckor och 5 dagar.

3. Längd och vikt på bebben? 3610 gram lätt och 51 cm kort.

4. Födde du med eller utan smärtlindring? Jag använde mej av bad och lustgas.

5. Vaginalt eller kejsarsnitt? Vaginalt.

6. Hur många timmar varade förlossningen räknat från första värken? Ungefär 8 timmar.

7. Bästa minnet från förlossningen? När dom undersökte och jag va 8cm öppen. Då kände jag lättnad. Absolut det bästa som hänt på hela natten :) haha

8. Vilken färg hade din partner under förlossningen? Blå? Nae, men som vanligt tror jag. Tittade inte så noga. Va ju viktigare att andas och klara värkarna!

9. Förlossningen jobbigaste ögonblick? Också när jag blev undersökt och det visade sej va 8cm, för jag ville verkligen bada. Barnmorskan fick lova mej att jag skulle få duscha när allt va färdigt, annars vägrade jag. Och självklart fick jag duscha! haha =)

10. Förlossningens bästa ögonblick (förutom när barnet kom ut!)? När jag fick bada. Kunde tillomed somna mellan värkarna i badet. Helt underbart! =)

11.Vad var det bästa med att vara gravid? Nästan allt va bäst, förutom blödningarna och humöret! ;)

12. Vad var det sämsta med att vara gravid? Blödningarna absolut, varje gång tänkte jag det värsta!

13. Hur mycket vägde du innan graviditeten? 63kg på inskrivningen.

14. Hur mycket väger du idag? 62kg =)

15. Vad är du mest nöjd med på din kropp efter graviditeten? Allt är fint på kroppen efter graviditeten. Det visar att jag burit min älskade lilla Tindra i 9 månader.

16. Minst nöjd med i kroppsväg efter graviditeten? Får jag välja är det självklart bristningarna, men dom gör mej inte illa på nått vis egentligen. Rätt fina när man tänker efter! :)

17. Konstigaste kommentar du fick under graviditeten? "Det är klart du ska göra abort"(Men det är väl inte så klart?)

18. Tyckte du att din partner var där för dig på ett bra sätt under förlossningen? Såklart, jag "fick" ju slita i hans hår och klämma sönder honoms händer! Kunde ju inte varit bättre :D

19. När ska du börja jobba igen? Jag ska förhoppningsvis börja skolan igen snart!

20.Planerar ni syskon? och i såfall hur pass snart? Jag vill gärna ha fler barn, men inte än :)

21. Om du har flera barn, hur många månader skiljer det dem emellan? -

22.Hur smärtsam tyckte du förlossningen var på en skala från 1-5? 3 ungefär. Absolut inte så smärtsam som jag trodde att den skulle vara! :)

23.Blev förlossningen som du tänkt dig? Mycket bättre!

24. Bästa pryl du packade ner i BB väskan? Amnings BH och morgonrocken!

25. Något du önskat att du haft med dig i BB väskan? Nae, inte vad jag kommer på nu :)

26. Fick du bra stöd av personalen på förlossningen och BB? Ohja, inget negativt alls, trots min unga ålder. Fast det är ju deras jobb ;) Men på BB va dom i alla fall hur gulliga som helst! :)

27. Hur reagerade du på lustgasen (Om du tog någon)? Den va underbar! Jag blev full och hade jätte roligt :) Kräktes inte av den.

Här kan man se hur den underbara gasen påverkade mej :)

 

Kram!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0