Dopet

Först och främst vill jag tacka mamma och Marina för hjälpen jag fick med förberedelserna! Sen vill jag tacka alla som va med på dopet och gjorde Tindras dop till ett fint minne!
Dopet blev väldigt lyckat! Jag är jätte nöjd med allt!
När vi åkte in till Vimmerby regnade det, jag blev sur och tyckte att "det va ju typiskt". Men väl inne i Vimmerby, va vädret fint igen. Det blåste bara lite.
Vi satte på Tindra dopklänningen som jag nu fick se, va alldeles jätte stor! haha
Men den funkade i alla fall! :)
Klockorna ringde, dopet började.
Tindra va tyst och glad. Fadder Olle läste en dikt, Pierre tände dopljuset, fadder Nikki hällde upp vattnet och jag fick ta emot gåvorna från kyrkan!
När Tindra blev uppvisad för släkten va hon nöjd och glad, tills hon fick se gammelmoster. Då blev hon rädd och ledsen! hihi
Men det gick över snabbt!
Hon slet prästen i håret.
Josefine va med och tog kort på oss.
Sen blev det fika. Först 3 olika sallader, sen kaffe och tårta.

Jag är så nöjd med dagen! Jättefint och roligt, men oj vad trött jag blev och det va stressigt!

Igår blev Tindra 4 månader också! Det är så otroligt. Hon börjar bli så himla stor, både i längden, men mest av allt utvecklingsmässigt! Det går i en rasande fart allting.
Nu sover hon på mitt bröst efter att bara ha ätit en liten slurk. Hon är riktigt trött, min tjej, mitt allt!

Micka och Izabelle va ju här över helgen också! Det har varit jätte mysigt. Fast Izabelle har lite kolik, och det är hemskt! Stackars lilla lilla kroppen som har så himla ont! Skriker och skriker alldeles röd i ansiktet. Det värsta jag hört faktiskt. Då inser man snabbt vilken tur man har som fått en så snäll tjej. För det är verkligen ett jobb att ha barn med kolik. Vaken om nätterna med en bebis som inte går att trösta. Usch, stackars både Izabelle och hennes föräldrar! Det va hemskt att höra och se!

Nu ska jag ta det lite lugnt, kanske sova en sväng till.
Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0