Tankar kring Tindras dop!

Det var en läsare(anonym) som undrade vad Tindra skulle heta, och att jag skulle skriva mina tankar kring dopet så det gör jag gärna :)

Tindras fullständiga namn är Tindra Carin Johansson Henriksson. Carin efter min mammas farmor, som även min vackra lilla syster hette Engla Carin.
Jag vill ha dop en varm och fin dag, så datumet vi valt är i maj. Varken jag eller Pierre är väl riktigt kristna. Jag valde tillomed att inte konfirmera mig, för jag ville inte göra det bara för presenterna. Pierre är dock konfirmerad :)
Jag vill alltså ha en varm och fin dag i maj. Jag vill bjuda dom närmsta och några vänner till mig. Jag har gjort en lista på dom jag kommit på, och det blir runt 50 personer. Jag har lite svårt att välja vad jag ska bjuda på. Det är ju rätt vanligt med smörgås tårta och sen "vanlig" tårta. Jag och mamma har diskuterat lite om man skulle kunna bjuda på nån middags mat och tårta istället. Det skulle ju vara lite trevligare, istället för tårta på tårta!
Jag har också funderat på det här med psalmer. Pierre är ju verkligen inte så intresserad av kyrkan att han bryr sig om en sång ;) Jag tycker att den vanligaste är "Tryggare kan ingen vara", och visst passar den och är fin, men det skulle ju vara roligt med lite annat, "nytt", också :)
Sen ska ju självklart jag och kanske mamma(?) sjunga, om min röst vill hitta tillbaka snart? Elvira ville bara sjunga om vi sjöng med henne, och om vi sjöng "Det gåtfulla folket". Den är ju också vanlig, men även den passar ju bra! Jag ska titta runt efter låtar och se vad som passar :)

Det här med fadder har vi ju pratat om lite lätt. Men det känns som att det är så många som vill, och att man bara sviker om man väljer nån alls. Det är jätte svårt! Men jag vet ju lite i tankarna vilka jag tänker mig :)
Jag vill att Tindra ska få det finaste och bästa, såklart. Men det är riktigt svårt att hitta det bästa! Så det är tur att man har tid att titta och tänka:)

Hoppas det blev ett bra svar! :)

Kram!!


Kommentarer
Michelle

hoppas man får en inbjudan ;) <3

2011-03-28 @ 17:25:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0