Lista

GRAVIDITET

När fick ni reda på att du var gravid? 26 juli 2010 (Var på ultraljud)
Var det planerat? Nej
Mådde du illa under graviditeten? Ja det gjorde jag! Inte för att vi fattade varför, vi trodde jag var matförgiftad, vi var i Thailand :)
Hade du mycket foglossningar? Runt vecka 20 hade jag foglossning, inte så att jag inte kunde röra mej, men det var jobbigt. Det försvann och kom tillbaka ibland sen under graviditeten.
Hade du någon hormonrand? Ohja! Över hela magen!
Fick du bristningar? Jo, den sista veckan slingrade dom fram mer och mer! :)
Vad trodde du att det skulle bli för kön? Jag trodde 100% att det var liten pojke, men nae! hihi
Vad ville du att det skulle bli för kön? Ville och ville, jag var ganska inställd på pojke, men könet var inte det viktiga. Jag var nöjd om bebis kom när den skulle och mådde bra.
Hade du några speciella cravings? Sött, sött och sött, och CLEMENTINER!
Vad gillade du för mat? Som vanligt!
Någon maträtt du avskydde? Nej, men i början då illamåendet var som värst, åt jag majs. Det kunde jag inte äta under resten av graviditeten, knappt nu heller!
Hade du halsbränna? Ohjo, och dom säger ju att man har det om barnet har mycket hår, och det hade hon ju! :)
Behövde du kissa ofta? Jo, inte så super ofta, men oftare än vanligt :)
Hur mycket gick du upp? 16kg
Är du nöjd över din graviditet? Ja till stor del. Hade gärna sluppit blödningarna och humöret! ;)
Var du rädd för förlossniningen? Nej jag blev aldrig rädd faktiskt! Dock väldigt nervös, inte för hur det skulle gå, men hur Pierre skulle hantera situationen.

FÖRLOSSNINGEN
När startade din förlossning? Hade mycket förvärkar 1,5vecka innan, men det startade på kvällen 29 januari.
Vilken vecka var du i? 41+6
Gick du över tiden? Hmmmmm.... JA!
Hur startade din förlossning? Slemproppen gick 1,5vecka innan fl, sen förvärkar tills det, den 29 januari, körde igång ordentligt!
När åkte ni in? Klockan 22 ungefär :)
Hade du någon bedövning/smärtlindring? Lustgas och badade(Underbart om ni frågar mej)
Hur länge hade du värkar? Skulle kunna tänka mej 10 timmar, då jag inte tittade exakt när det startade ordentligt! :)
Tyckte du att värkarna gjorde ont? Jo det är klart att det gjorde ont. Men absolut inte så ont som jag trodde! Trodde att jag skulle flippa ur totalt.
Grät du? Ohja, när hon kom upp på mitt bröst! Så jävla vackert!!
Skrek du? Nja, grymtade lite första krystvärken, men annars inget :)
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? Dom kom med 3min mellanrum ungefär hela tiden.
Hur lång tid tog krystvärkarna? 13 minuter
Vem var med på din förlossning? Pierre, Jiri(Pierres pappa), min mamma och så var det ju skiftbyte precis när Tindra föddes. Så vi hade dubbelt, för alla var lite nyfikna på lilla flickan :)
Hade du ont efteråt? Nej, inte alls :)
Är du nöjd över din förlossning? Ohja! Helt underbar var den, kunde inte bli bättre! :D

BEBISEN
Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja, skrek och var glad. Hihi! :)
Vad blev det för kön? En flicka
Vad vägde han/hon? 3610g
Hur lång var han/hon? 51,5cm
Huvudomfång? 35cm
Ville bebisen amma på en gång? Ja, hon tog bröstet fint :)
Hade bebisen gulsot? Nej
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Helt perfekt!:)
Vad fick han/hon för namn? Tindra
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Ja :) Det var min mamma som kom med förslaget först, vi gillade det. Sen sa även Pierres kusin att "Tindra är ett fint namn", och för varje dag blev, åtminstone jag, mer och mer säker. Pierre har ju inte sagt emot så ;) hihi^^,



Kommentarer
Jennelie

Hihi, så mysigt :D

2011-03-31 @ 12:22:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0