Idag blev hon 2 månader

Finaste flickan! 2 hela månader har gått sedan jag låg där på BB, alldeles nybliven mamma, och bara tittade på denna vackra skatt jag nu äntligen fick hålla i min famn! Den känslan kommer alltid finnas kvar, hur speciellt det var att få träffa, känna och lukta den lilla varelse man gått och längtat och väntat på! Herregud vad jag längtar tillbaka ibland, till graviditeten, förlossningen, BB och dom första dagarna hemma. När allt var så nytt och spännande! Nu är allt spännande fortfarande såklart! Men man har vant sig vid att vara mamma, det känns som att "såhär har det ju alltid varit". Det är underbart att vara mamma, skulle aldrig vela byta det mot något i hela världen. Det är tur att allt blev som det blev, och att allt är som det är=HELT UNDERBART!

Hon är två månader och kan så mycket nu. Att le har hon ju kunnat 4 veckor nu, men nu greppar hon efter saker(Hon får inte ofta tag i sakerna. Men det händer att hon tillslut, om hon greppar efter mitt halsband till exempel, får tag i det och då rycker hon till ordentligt. Jag har en video på när hon ligger och ska gripa tag i halsbandet, men vet inte riktigt hur jag kan lägga ut den här) , hon pratar jätte mycket och gillar att titta på tavlor och gitarrer. Hon gillar inte att ta på ytterkläder, men att komma ut är jätte skönt och då somnar hon snabbt! Och åka bil är jätte skönt, om hon inte har hicka för då är hon riktigt sur och tvär!
Det är helt otroligt vad snabbt man kan lära sej vad barnet vill och hur det mår!

Jag hade barnvakt för första gången igår. Dock bara under hennes sovtid på eftermiddagen. Jag var faktiskt på teorikurs på körskolan. Så förhoppningsvis har jag körkort till slutet av sommaren! Det skulle vara rätt smidigt, för det är ju lite resor som behövs göras när man har barn :)

Jag ska göra ett försök att få upp en film på henne :) Får se hur det funkar!
Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0