Hallå :)

Idag har vi varit i Vimmerby nästan hela dagen. Först var det dags för efterkontroll på mödravården. Jag trodde det skulle bli gynundersökning och annat som jag läst. Men jag slapp den trevliga undersökningen! :D Det var bara massa prat om hur man tyckte att förlossningen och graviditeten varit. Sen även preventivmedels snack! Så i väntan på att föräldragruppen skulle börja, hämtade jag P-PILLER, kräm mot mjölkskorv och ny bephanten :)
Sen var det dags för efterträff med föräldragruppen! Super kul att träffa alla mammor igen, denna gång med smått istället för mage! ;) Även där var det prat om graviditet, förlossning och hur det är att ha barn.(Allt handlar om det när man blivit förälder;) )
Vi fick frågan:
Hur tycker du att det är att ha barn? Var det som du hade tänkt dig?
Och jag svarar här också tänkte jag :)
Det är underbart att ha barn, vara förälder. Det finns nog inget bättre i livet än, just den här händelsen, att få barn och bli mamma. Att ha barn tycker jag är enklare än jag hade tänkt mej. Jag väntade mej natt efter natt vaken, helt slutkörd och irriterad. Men inte alls så! Det kommer väll ifatt mej också nån dag, men än sålänge har det varit så bra som jag aldrig skulle vågat hoppas på.
Det är nämligen så att Tindra är som en dröm bebis. Hon sover hela nätter, skriker inte och hon är alltid glad! Det är precis det man inte vågat drömma om!

Nu ska jag snart hoppa i sängen.
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0