Till min vackra dotter!

Du älskade barn som ligger på min arm

Din utstrålning bländar mig, du är så varm

Små fötter, små armar, små ögon och tår

Ditt skrik, ditt skratt och dina små knubbiga lår

Finns det någon mer underbar känsla, än kärleken till dig?

Och den dagen du föddes, och du kom till mig?

 

Jag älskar när du ligger vid mitt bröst

Och jag pratar med dig, med kärleksfull röst

Jag älskar att hålla i dig, och smeka din lilla hand

Att se ditt vackra leende, och tänk när du får din första tand!

Du finns här i min själ, och i mitt hjärta

Tänk ett liv utan dig, en hemsk och tung smärta

 

För du ska veta en sak min lilla älskade skatt

Jag kommer alltid älska dig, både dag som natt

Inget i världen kommer någonsin vara viktigare för mig

Och ingen i världen kommer jag älska såsom dig

Ty den dagen änglarna gav mig dig i gåva

Sen den dag ska jag älska dig i evighet, det kan jag lova!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0