Stömavbrott

Igår var det storm här. Det blåste inte så länge, men fy vad det blåste! Strömmen gick ganska direkt...
Min mormor ringde och sa att deras katt hade fått en kattunge, men den levde knappt. Så vi gav oss iväg för att rädda kattungen. När vi kom dit var kattunge 2 påväg ut. Kattunge 1 levde fortfarande men var riktigt kall. Kattunge 2 kom ut, och eftersom kattmamman inte brydde sej om ungarna, hjälpte vi till och torkade av den. Den var knappt levande den heller. Men jag kände att hjärtat slog på den, så mamma och jag gnuggade igång den. Den hade lite svårt att andas först, men så kom det igång efter ett tag. Det var flera kattungar kvar i magen, men kattmamman var helt slut och hennes värkar var inte tillräckligt starka, så hon behövde vila. Vi kunde inte stanna längre, så kattmamman fick klara det själv. Jag har inte hört något från mormor än, för mobilnätet har varit nere inatt. Men hoppas att det har gått bra! Stackars katter! :/
Jag fick i alla fall ett alldeles nytt duntäcke av mormor som tack för hjälpen :D Och det har vi gosat under inatt både jag och Tindra! MYYYSIGT! :D
Nu ska jag äta frukost, min mage skriiiiker efter mat.
Kram!


Kommentarer
Edith

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-05-07 @ 21:40:43
URL: http://smsalåna.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0